کتاب مرگ پایان هشیاری نیست

کتاب مرگ پایان هشیاری نیست : نوشته جنیس هلدن و استاتیس اورامیدیس

ترجمه: علی قاسمیان نژاد

انتشارات رازنهان

تعداد صفحه: 210

چاپ اول، 1397

معرفی:

هر ساله در جهان حدود یک میلیون و دویست هزار انسان -یعنی در هر دقیقه بیش از دو نفر- به علت غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل حوادث در حین شنا، فرو رفتن در آب، بلایایی مانند سیل و طغیان رودخانه ها، حوادث کشتی و خودکشی هستند. حداقل در برخی گروه‌های سنی از میان هر چهار نفری که غرق می‌شوند یک نفر می‌میرد و به این ترتیب آمار افراد غرق شده به چهار میلیون و هشتصد هزار نفر می‌رسد. این افراد تحت مراقبت بخش اورژانس صدمات غیر مهلک ناشی از غرق شدگی قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود یک نفر از پنج فردی که زنده می‌ماند گزارش نزدیک شدن به مرگ را داده است که حالتی درونی از هشیاری است که به عنوان تجربه نزدیک به مرگ شناخته می‌شود.

اغلب تجربه‌های نزدیک به مرگ عمیق بوده و اثرات پایدار و طولانی‌مدتی در زندگی تجربه‌کنندگان بر جای می‌گذارند. ممکن است این تجربه‌کنندگان تجربه‌های خود را برای متخصصین احیای خود بگویند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که چگونگی واکنش متخصصان به این موضوع می‌تواند مسیر درک تجربه نزدیک به مرگ را در ادامه زندگی به سمت خوب یا بد بکشاند.

اهداف “کتاب مرگ پایان هشیاری نیست” عبارتند از:

1- آشنا کردن متخصصان احیا و کادر پزشکی با پژوهش‌های صورت گرفته در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ و به طور خاص تجربیاتی که هنگام غرق شدن روی ‌می‌دهند.

2- آموزش این متخصصان برای ارائه پاسخ‌های کمک‌کننده و یاری بخش در هنگام مواجه شدن با فردی که نجات یافته و گزارش تجربه نزدیک به مرگ می‌دهد.

به منظور دست یافتن به این اهداف موارد زیر را در نوشتن کتاب حاضر مدنظر قرار دادیم:

1. ارائه یافته‌های منتشرشده در مورد محتوا و تاثیرات بعدی این تجربیات به طور کلی و در مورد تجربه‌های افراد در حال غرق شدن به طور خاص.

2. ارائه 22 گزارش از تجربیات نزدیک به مرگ افرادی که در نتیجه غرق شدن این تجربه را پشت سر گذاشته اند.

3. ارائه توصیه‌هایی از جانب متخصصین و محققین در این زمینه، به طوری که افراد حرفه‌ای غریق نجات بتوانند از آنها در جهت نجات و درک قربانیان غرق شده‌ای که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند کمک بگیرند.

برای خرید “کتاب مرگ پایان هشیاری نیست” اینجا کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت

وبسایت من در زمینه ایماگوتراپی:imagoiran.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *