اعضای هیات علمی و پژوهشی گروه

دکتر مجتبی اعتمادی نیا

مجتبی اعتمادی‌نیا دانش‌آموختۀ دکتری فلسفه تطبیقی از دانشگاه علامه طباطبایی.
زمینه‌های اصلی فعالیت‌های پژوهشی وی، تجربه‌های نزدیک به مرگ، فلسفه، عرفان و دین‌پژوهی است. بررسی ابعاد فلسفی و الهیاتی تجربه‌های نزدیک به مرگ، موضوع اصلی پژوهش‌های او در حوزۀ مطالعات ناظر به تجربه‌های نزدیک به مرگ است. برخی از آثار او عبارتند از: «زندگی در كرانه‌ها؛ سه گفتار در باب تجربه‌های نزديک به مرگ»، «مرگ آشنايی؛ پژوهشی در باب چیستی و ابعاد مختلف تجربه‌‌های نزديک به مرگ»، «رويارونشینان؛ سه گفتار در باب آراء و انديشه‌های سيمون وی، پي.دی اوسپنسكی و كِن ويلبر»، «مشق خِرَد؛ جستارهایی در فلسفۀ دین»، «مشق معرفت؛ جستارهایی در عرفان اسلامی»، «هرم بزرگ هستی در بستر تاریخ تفکر و تمدن بشری»، «فلسفۀ دین»(درسنامه‌ای ویژۀ دانشجویان رشتۀ الهیات) و ترجمۀ «مواعظ» اثر مایستر اکهارت.

دکتر علی قاسمیان

علی قاسمیان نژاد دانش‌آموختۀ دکتری روانشناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز. زمینه‌های اصلی فعالیت‌های پژوهشی وی، تجربه‌های نزدیک به مرگ است. بررسی تفاوت ها و شباهت های عناصر و پیامدهای تجارب نزدیک به مرگ در فرهنگ های مختلف و همین طور کاربردهای بالینی این تجارب، موضوع اصلی پژوهش‌های او در حوزۀ پژوهش های مربوط به تجربه‌های نزدیک به مرگ است. برخی از آثار او عبارتند از: تجارب نزدیک مرگ و تسلی داغدیدگان، تجربیات نزدیک به مرگ و اخلاق زیستی و ترجمه «مرگ پایان هشیاری نیست» اثر دکتر هلدن و «جهان پس از مرگ: بررسی علمی تجربیات نزدیک به مرگ» اثر دکتر لانگ.

علی ایمانی نسب

علی ایمانی‌نسب دارای مدرک کارشناسی تفسیر و علوم قرآنی از دانشگاه معارف قرآن کریم قم و ارشد کلام امامیه از دانشگاه قرآن و حدیث قم و از دانش‌آموختگان حوزۀ علمیۀ قم است. بررسی جنبه‌های الاهیاتی و دین‌پژوهانۀ تجارب نزدیک به مرگ و کاربردهای معنوی این تجارب محور تحقیقات ایشان در این زمینه است. ایشان در تألیف «کتاب تجارب نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان» نیز مشارکت داشته است.

رسول ابراهیمی

رسول (اسرافیل) ابراهیمی متولد سال 55 در کرج فارغ التحصیل سطح4 و حکم استادی سطوح عالی از حوزه علمیه قم . علاقه مند و پژوهشگر در علوم فلسفه، عرفان ، معاد شناسی و تجربیات نزدیک به مرگ . بیش از بیست سال سخنرانی و تدریس در مساجد ، هیئات ، مدارس ، حوزه ها ، دانشگاهها ، مراکز و ادارات .
کتاب های مفتاح الصلاه و دیوان شعر مجید بابا و حاجی بابا و مقاله سیر و سلوک و نشریه راه آسمان از آثار اوست .
استفاده از محضر اساتید و حضرات آیات عظام شیخ محمد تقی بهجت ،سید عبد الکریم کشمیری ،حسن زاده و جوادی آملی و بعضی دیگر از شاگردان بزرگوار علامه طباطبایی و مراجع تقلید عظام از سوابق اوست.

جلال الدین قطبی
جلال الدین قطبی(شروین مهدی نژادان قطبی) عرفان پژوه(پژوهشگر متون کهن) و معاد پژوه (اسپیریتوالیست-محقق NDE)

دکتر آروین آذرگین
آروین آذرگین. مدرس، پژوهشگر و مولف در زمینه فلسفه و روانشناسی است. وی که خود تجربه نزدیک مرگ را پشت سر گذاشته است خالق آثاری نظیر «چلی که در خیابان به دنبال خودش می گشت» و «آخر هفته آفتابی» می باشد.

محبوبه ساعی
سوابق تحصیلی: کارشناس ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه رازی کرمانشاه مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. سوابق پژوهشی: نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی دلایل تجربی حیات پس از مرگ. چاپ مقاله علمی_پژوهشی تحت عنوان بررسی چیستی تجربیات نزدیک به مرگ و نقد دیدگاه های متناظر با آن در نشریه اندیشه نوین دینی پاییز ۱۳۹۳. چاپ مقاله تحت عنوان ؛ تجربه های نزدیک به مرگ:دلیلی تجربی بر ادامه حیات پس از مرگ در نشریه فلسفه و کلام(حکمت و فلسفه) در زمستان ۱۳۹۲.