معرفی کتاب زندگی قبل از زندگی

در طول چهل سال گذشته، پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی ویرجینیا تحقیقاتی بر روی گفته های کودکان در رابطه با خاطرات آن­­ها از زندگی گذشته­شان انجام داده اند. دکتر ایان استیونسون، بنیانگذار این طرح، برای مخاطبان این زمینه مطالب زیادی نوشته است.

در این کتاب بحث برانگیز و جذاب، دکتر جیم بی تاکر، روانپزشک کودک که در حال حاضر این تحقیق را هدایت می کند، مطالعات خود را با عموم به اشتراک می گذارد. «زندگی قبل از زندگی» یک اثر برجسته است، اثری که پتانسیل آن را دارد که درک ما از زندگی و مرگ را به چالش کشیده و در نهایت آن را تغییر دهد.


کودکانی که خاطرات زندگی گذشته خود را به یاد می‌آورند، معمولاً در دو، سه سالگی به صورت خودجوش درباره زندگی پیشین خود صحبت می­کنند. برخی در مورد زندگی یکی از اعضای خانواده که فوت شده صحبت می­کنند و برخی دیگر زندگی یک غریبه را توصیف می­کنند. آنها ممکن است جزئیاتی در مورد اعضای خانواده قبلی، رویدادهای آن یا نحوه مرگشان را بازگو کنند. کودکان به سبب این خاطرات، اغلب دچار درگیری عاطفی شده و برای بازگشت به خانواده قبلی گریه می­کنند. در بسیاری از موارد، والدین فرزندان خود را به مکان‌هایی که کودکان به آن ها اشاره می‌کردند، برده‌اند و در آن جا فرد فوت شده­ ای یافته اند که زندگی او با جزئیات ارائه شده توسط کودک مطابقت دارد.

در این ملاقات ها، برخی کودکان، اعضای خانواده یا دوستان خود را از زندگی آن فرد شناسایی کرده اند. بسیاری از آن­ها نیز دارای خال های مادرزادی مشابه زخم های روی بدن فرد متوفی بوده اند.
محققان بیش از 2500 نمونه را مورد مطالعه قرار داده اند و تحقیقات دقیق آنها نتیجه موثری به همراه داشته است.  JAMA، مجله انجمن پزشکی آمریکا، در بررسی یکی از کتاب‌های علمی دکتر استیونسون بیان کرد که «او مجموعه‌ای از موارد مفصل را با زحمت و بدون دخالت احساسات در رابطه با تناسخ جمع‌آوری کرده است که توضیح آن ها در هر زمینه علمی دیگری دشوار است».

زندگی پیش از زندگی ویژگی‌های مختلف این پدیده جهانی را بررسی می‌کند و موارد متعددی را در این راستا توصیف می‌کند. ما با پسری در میشیگان آشنا شدیم که پس از به دنیا آمدن سه خال مشابه زخم‌های برادر متوفی‌اش داشت، و رویدادهایی از زندگی برادر را بیان کرد. در این رابطه، پسری در ترکیه جزئیات دقیقی، از جمله، نام مردی را که 500 مایل دورتر زندگی می کرد و پنجاه سال قبل از تولد پسر فوت کرده بود، به یاد آورد. در سریلانکا نیز دختری می تواند اعضای خانواده یک غریبه فوت شده را بشناسد و جزئیاتی را در مورد زندگی آنها بیان کند که از ظاهر  آن ها قابل برداشت نبود.

دکتر تاکر این مطالب را به روشی سرراست کرده و داستان‌هایی خارق‌العاده‌ که با رویکردی علمی جمع‌آوری شده‌اند، بیان می‌کند. او سپس از بهترین روش تفسیر شواهد استفاده کرده و به خوانندگان اجازه می‌دهد که خود به نتیجه برسند، که این نتایج برای بسیاری، عمیق خواهد بود.‌‌

برای خرید کتاب اینجا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *